کلاهبرداری میلیونی با دسته‌ چک سرقتی


مرد جوانی که با دسته چک سرقتی دست به کلاهبرداری میلیونی از مغازه‌داران می‌زد، پس از بازگشت از پاریس از سوی ماموران دستگیر شد.

به گزارش فرهیختگان، چندی پیش مرد جوانی به دادسرای شمیرانات مراجعه کرد و در شکایتی به بازپرس گفت: مدیر یک شرکت هستم. صبح امروز وقتی سوار خودرویم شدم، متوجه شدم که لوازم داخل خودرو به همراه دو میلیون تومان پول سرقت شده است.

 در میان اجناسی که از من دزدیده شده بود، دسته چکم هم بود که به دلیل امضای روی آن می‌ترسم از آن سوءاستفاده شود. با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و بررسی‌ها در این باره آغاز شد.

 در حالی که تجسس‌ها ادامه داشت مرد دیگری که صاحب یک آجیل‌فروشی بود به دادسرا مراجعه کرد و گفت: چند روز پیش مرد جوانی با مغازه من تماس گرفت و به من گفت از خارج کشور آمده است و قصد دارد چندین کیلو جنس از من به صورت عمده خریداری کند. من که تصور می‌کردم یک مشتری میلیونی گیرم آمده است خیلی از این موضوع استقبال کردم و به او گفتم به مغازه بیاید. همان روز آن مرد به همراه یک فرد دیگر به مغازه‌ام آمد. وقتی او را دیدم از ظاهر آراسته‌اش متوجه شدم که مرد پولدار و ثروتمندی است. او به من گفت از پاریس آمده و قصد دارد چندین کیلو پسته از من خریداری کند.

 با توجه به چرب زبانی‌اش به او اعتماد کردم و به این دلیل که ادعا کرد پول ایرانی نقد به همراه ندارد، برایم یک برگ چک کشید. من هم اجناس ۱۰ میلیون تومانی را تحویل او دادم ولی وقتی برای نقد کردن چک به بانک رفتم متوجه بی‌محل بودن چک شدم. 

با اعلام این شکایت، بررسی‌های ماموران در این باره آغاز شد. تحقیقات نشان داد برگه چک مرد کلاهبردار از دسته چک سرقت‌شده مدیر شرکت بوده است. در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارق کلاهبردار ادامه داشت، چند نفر دیگر نیز به دادسرا مراجعه کردند و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. در ادامه مشخص شد متهم با سرقت دسته چک مالباخته به خرید اجناس میلیونی از مغازه‌ها اقدام کرده است. 

درنهایت پس از بررسی‌های لازم، دو نفر از همدستان متهم اصلی پرونده شناسایی و در یک عملیات دستگیر شدند. با دستگیر شدن این دو متهم که از نوچه‌های مرد کلاهبردار بودند، مشخص شد متهم اصلی برای تفریح به همراه خانواده‌اش به پاریس سفر کرده است. بنابراین ماموران پلیس خود را برای برگشت این متهم از سفر آماده کردند و پس از اطمینان از بازگشت وی به کشور، او را در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند. 

مرد جوان پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و به ماموران گفت: با همدستانم چند وقتی می‌شود که دزدی می‌کنیم. آخرین باری که دست به دزدی زدیم، بچه‌ها از داخل یک ماشین مدل بالا ۲ میلیون تومان پول و یک دسته چک دزدیدند. وقتی دسته چک را دیدم متوجه شدم که امضای صاحب چک پای یکی از برگه‌های آن است. بلافاصله فکر کلاهبرداری با این دسته چک به سرم زد. به خاطر همین با این دسته چک چند چک کشیدم و کلاهبرداری کردم. با اعتراف متهم وی با قرار قانونی روانه زندان شد و در حال حاضر تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

1/5 - (61 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا