بهترین راه وصول چک بی محل

اکثرا افراد مردد هستند از بین سه طریق کیفری، حقوقی و اجرای ثبت کدام روش را انتخاب کنند، برای این امر باید دانست که بسته به موقعیت صادر کننده هرکدام از این طرق مزایای خود را دارد.

اقدام از طریق کیفری روشی است که نسبتا سرعت بیشتری دارد و از آنجایی که امکان جلب صادر کننده سریعا محقق میشود اهرم فشاری موثر میباشد و اگر صادر کننده شخصی است که نگران موقعیت شغلی و اجتماعی خود میباشد نسبت به بازداشت و جلب واکنش نشان داده و امکان وصول وجه میسر میشود.
اقدام از طریق حقوقی معمولا در جایی انجام میشود که مهلت مقرر برای اقدام کیفری گذشته باشد چرا که قانونگذار از موعد چک ۶ ماه برای اخذ گواهی عدم پرداخت و پس از آن شش ماه برای طرح شکایت کیفری زمان در نظر گرفته و اگر این مواعد رعایت نشود راهی جز اقدام از طریق حقوقی باقی نمیماند، از مزایای این اقدام این است که پس از صدور رای و قطعیت آن و در مرحله اجرای حکم میتوان اموال محکوم علیه را توقیف نمود و از آن محل طلب خود را وصول کرد.

خواندن این مطلب به شما توصیه می شود: چک بی محل یعنی چه؟

اقدام از طریق اجرای ثبت نیز در جایی کاربرد دارد که صادر کننده قصد خروج از کشور یا فروش اموال خود را داشته باشد چرا که از این طریق میتوان سریعا دستور ممنوع الخروجی گرفت و همچنین اموال طرف را توقیف کرد به نحوی که نتواند آنها را انتقال دهد.

ساد۲۴ ، سامانه استعلام چک های بانکی و اعلام سرقت چک های مفقودی و سرقت شده ، برای راحتی کار شما هموطنان عزیز در سامانه کشوری ساد۲۴، خدمات استعلام و اطلاع رسانی چک های بانکی را عرضه می کند.
شما با مراجعه به سایت ساد ۲۴ می توانید چک دریافتی خود را به صورت کاملا رایگان استعلام بگیرید و از سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل نمایید.
همچنین در صورت بروز حادثه ای مانند سرقت و یا گم شد چک ، با ثبت آن در سامانه ساد۲۴ میتوانید به خود و دیگر هموطنان عزیزمان یاری رسانده و از سوء استفاده های احتمالی و یا نقل و انتقال آن در بازار جلوگیری نمایید.
3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. درود
    بنده یک فقره چک مربوط به ۴سال پیش از یک خانم دارم چند بار حکم ورود به منزل هم گرفتم ولی طرف متواری است گچکاری میتوانم بکنم
    سپاس

  2. یه شماره تلفن ثابت از تهران ازش دارم حوالی آزادی چگونه میتوانم پیدایش کنم،

  3. یه شماره تلفن ثابت از تهران ازش دارم حوالی آزادی چگونه میتوانم پیدایش کنم،

  4. درود
    بنده یک فقره چک مربوط به ۴سال پیش از یک خانم دارم چند بار حکم ورود به منزل هم گرفتم ولی طرف متواری است گچکاری میتوانم بکنم
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا