چک صیاد چیست؟ چطور دسته چک صیاد بگیریم؟

اگر دسته ‌چک قدیمی دارید جهت اطلاع از جزئیات اقدامات و شرایطی که به منظور گرفتن دسته ‌چک صیاد (دسته چک صیاد بانک ملی، سپه، صادرات، کشاورزی، رفاه، ملت و تجارت) باید انجام دهید، مطلب ذیل را تا انتها دنبال کنید.

سامانه صیاد چیست؟

گرفتن دسته چک چقدر زمان می برد؟

بعد از انجام ۷ مرحله ای که در مطلب ذکر شده، پروسه دریافت دسته چک ۷ الی ۸ روز زمان می برد.

آیا برای گرفتن دسته چک حتما باید کارمند باشیم؟

خیر همانطور که در مطلب گفته شده اگر شما شرایط لازم را داشته باشید، کارمند بودن ملاک نیست.

اگر چک برگشتی داشته باشیم می توانیم دسته چک بگیریم؟

خیر، باید نتیجه استعلام صیاد شما سفید باشد جهت اطلاع از توضیحات بیشتر ویدئوی استعلام چک در این مطلب را مشاهده کنید.

سامانه صیاد با متمرکزسازی درخواست‌هایچک های مشتریان، امکان اعتبارسنجی صاحبان حساب و امضا را فراهم کرده تا از اختصاص دسته چک صیادی به افراد فاقد صلاحیت و بد سابقه جلوگیری کند. به لطف سامانه صیاد و با اختصاص شناسه منحصر به فرد به هر برگ چک، استعلام و پیگیری وضعیت چک کار آسان و ساده می شود.

بدون شک راه اندازی سامانه صیاد باعث افزایش اعتبار دسته چک در تبادلات مالی کشور خواهد شد. در ادامه ی مطالب متوجه می شویم که نحوه ی درخواست دسته چک صیاد بانک ها اعم از بانک ملت، ملی، رفاه، سپه، صادرات، تجارت و کشاورزی  با هم تفاوتی ندارد.

 🔴 همین الان دانلود کنید: اپلیکیشن استعلام چک برای دریافت دسته چک  🔴

مزیت‌های دسته ‌چک صیاد و بررسی امنیت چک صیاد

در سامانه صیاد امکان استعلام از پیشینه صاحب دسته چک صادرکننده چک و برای دریافت‌کننده ی آن وجود دارد که بزرگ‌ترین مزیت استعلام کاهش آمار چک‌های برگشتی خواهد بود. با اجرایی شدن صدور دسته‌ چک‌ جدید که علاوه بر متحدالشکل بودن، در نحوه صدور نیز از روش یکسانی پیروی می‌کنند، ارتباط متقاضی دسته‌ چک با شعبه به ارتباط متقاضی با سامانه صیاد تغییر می‌کند. بنابراین با کنار رفتن شعبه و عوامل انسانی، فرآیند اعتبارسنجی، صدور و رصد استفاده از چک کاملاً مکانیزه می‌شود و امکان صدور ‌چک صیاد بر اساس روابط شعب و مشتریان شکل بگیرد، دیگر وجود نخواهد داشت.

با راه‌اندازی سیستم یک‌پارچه صدور چک، اطلاعات چک به‌صورت آنلاین در دسترس متقاضیان است که امکان شناسایی و اعتبارسنجی مشتریان را فراهم می‌کند. سیستم چک صیاد باعث منحصربه‌فرد بودن چک و آنلاین بودن آن بدون در نظر گرفتن بانک صادرکننده می‌شود.

مشخصات چک صیاد

حتما بخوانید: روش‌های استعلام صیاد

۱-خدمات غیرحضوری دریافت چک صیاد
۲-رفع مشکل چک‌های جعلی و کاهش مخاطرات جعل برگه چک صیاد 
از انجایی که جعل کردن چک جرم رایجی است و مشکلات زیادی را برای کسانی که دسته چک دارند بوجود می‌آورد، چک های صیادی طوری طراحی شده که از امنیت بالاتری برخوردار باشد. امنیت بالای چک‌های صیاد جعل و کلاهبرداری را سخت تر کرده است. در ادامه چند ویژگی امنیتی چک صیادی را معرفی کرده ایم:

●استفاده از کاغذ واتر مارک مولتی تن۹۰ گرمی با آرم شرکت سهامی چاپخانه دولتی ایران، غیر فلورسنتی و حساس به مواد شیمیایی
●طراحی نقوش با استفاده از الیاف رنگی نامرئی در متن و ظهر کاغذ به صورت خطی
●چاپ طرح زمینه متن و ظهر چک در دو رنگ سبز و قرمز
●استفاده از ریز نوشته I.R.IRAN در متن چک به رنگ سبز و در پشت چک به رنگ قرمز

حتما بخوانید: مراقب دسته چک های صیادی تقلبی باشید.

۳-استعلام اعتبار صاحبان دسته چک و صاحبان امضاء
سامانه صیاد، امکانی را برای گیرندگان دسته چک صیادی فراهم کرده که وضعیت صادر کننده چک را در نظام بانکی ارزیابی کنند.
در سامانه صیاد ، امکان استعلام هر برگ چک با توجه به شناسه استعلام صیاد توسط بانک مرکزی، برای پذیرنده چک فراهم‌ شده تا امنیت بیشتری در حوزه مبادلات چک ایجاد شود.
در ادامه یک روش اسان برای استعلام صیاد را به شما معرفی میکنیم:

https://www.aparat.com/v/sq6Xc
آموزش استعلام رایگان صیاد با اپلیکیشن ساد۲۴

 🔴 همین الان دانلود کنید: اپلیکیشن استعلام چک برای دریافت دسته چک  🔴

۳-عدم ارائه دسته‌ چک به افراد دارای سوء عملکرد

یکی دیگر از مزیت های چک صیاد عدم ارائه دسته‌ چک به افراد دارای سوء عملکرد است که امنیت بیشتری را برای معاملات فراهم کرده و فقط اشخاص خاصی می‌توانند صاحب دسته‌ چک بشوند.
۴-افزایش اعتبار دسته‌ چک صیاد با بررسی کامل و دقیق سوابق درخواست‌کننده
۵-حذف قدرت شعب در صدور دسته‌ چک صیاد

طرح دسته ‌چک صیاد

طبق اعلام بانک مرکزی دسته ‌چک‌های جدید که از طریق سامانه صیاد صادر می‌شوند دارای سه نوع ویژگی امنیتی هستند. اولین ویژگی امنیتی عبارت است از سری و سریال‌های چک که به‌ صورت برجسته چاپ‌شده و کاملاً قابل‌ لمس هستند. در سطح دوم ویژگی‌های امنیتی دیداری مانند واتر مارک و طرح مخفی در برگه چک وجود دارد که به‌راحتی توسط عموم مردم قابل ‌تشخیص است.

در سطح سوم نیز ویژگی‌های امنیتی حرفه‌ای به چک‌ها افزوده‌شده که قابل ‌تشخیص توسط ابزارها است و برای بانکداران و اشخاصی که استفاده مستمر و مکرری از چک‌ها دارند قابل‌استفاده خواهد بود.

تایید نشدن چک

شماره چک یکتا چیست؟

یکی دیگر از تغییراتی که در دسته‌ چک‌ های جدید به وجود آمده، داشتن شماره یکتا است.
شماره یکتا، شماره اختصاصی هر برگ چک است که به گیرنده چک امکان می‌دهد تا تنها با یک پیامک از میزان اعتبار فرد صادرکننده چک مطلع شود.
با پیامک شماره یکتا به شماره‌ای که اعلام می‌شود (دارای هزینه) یا وارد کردن آن در اپلیکیشن ساد۲۴ اطلاعات‌پایه فرد صادرکننده چک برای گیرنده چک ارسال می‌شود که مشکلات ناشی از صدور چک‌های بی‌محل را به حداقل می‌رساند.

همچنین با سامانه صیاد ابعاد چک‌های مختلف دولتی و خصوصی در یک استاندارد مناسب قرار می‌گیرد و درنتیجه امکان جعل چکهای جدید کمتر خواهد شد. در دسته چک صیادی وجه تمایز چک‌ها فقط درج نام و آرم بانک صادرکننده است. با صدور این نوع چک‌ها به‌ محض اینکه اولین چک شخص برگشت بخورد، به دلیل وجود امکان استعلام و مطلع شدن افراد مبنی بر فاقد بودن اعتبار، امکان صدور چک جدید از سوی صادرکننده و دریافت آن از سوی دریافت‌کننده عملاً منتفی می‌شود.

چطور دسته ‌چک صیاد جدید بگیریم؟

با مراجعه کاربر به شعبه بانک مورد نظر، ثبت اولیه درخواست صدور چک صیاد توسط کاربر شعبه انجام شده و درصورت تأیید درخواست توسط رییس شعبه، درخواست مورد نظر برای استعلام، به سامانه صیاد بانک مرکزی ارسال می‌شود. چنانچه، درخواست‌دهنده از نظر بانک مرکزی، واجد شرایط دریافت چک صیاد باشد، درخواست مورد اشاره از سامانه صیاد به گروه صدور دسته چک به‌منظور شخصی‌سازی و چاپ چک ارسال می‌شود و دسته‌ چک جدید صادر خواهد شد.

 🔴 همین الان کافه بازار دانلود کنید: اپلیکیشن استعلام چک برای دریافت چک صیاد  🔴

واجدین شرایط دریافت دسته چک صیاد

گرفتن دسته چک مشمول شرایط و ضوابطی می باشد. بانک مرکزی اعلام کرده است متقاضیان چک باید شناسایی کامل شوند تا از سوء استفاده ها ممانعت شود. در مرحله بعد باید شرایط لازم را برای دریافت دسته چک داشته باشند.

در مطلبی که می خوانید به شرایط و ضوابط مشتریان جهت گرفتن چک صیاد می پردازیم. کسانی که متقاضی چک هستند، شاید اطلاع چندانی از شرایط دریافت دسته چک نداشته باشند. شما می توانید با مطالعه مقاله به دانش خود در زمینه چک بیفزایید؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

بانک مرکزی شرایط جدید ارائه چک صیاد را اعلام کرد که بر این اساس، تحویل دسته چک به مشتری دارای سابقه چک برگشتی، بدهی غیرجاری و یا مشمولان موضوع ماده ۷ قانون صدور چک، را ممنوع است.

طبق ماده ۷ قانون اساسی، مشتریانی که قبلا چک برگشتی و یا بدهی به بانک دارند؛ نمی توانند چک دریافت کنند. بدین منظور افراد متقاضی چک باید تلاش کنند که از برگشتن زدن چک و همچنین تاخیر در پرداخت بدهی های بانک جلوگیری کنند.

نقد کردن چک بانکی

 متقاضیان چک باید مشمول شرایط ذیل باشند در غیر این صورت چک به آنان تعلق نمی گیرد. گفته می شود کسانی که درخواست چک می کنند، لازم است حداقل ۸۰ درصد از برگه های دسته چک اعم از صادر شده یا باطل را به بانک تحویل دهند.

شرایط صدور دسته چک برای اشخاص حقیقی و حقوقی

شرایط صدور دسته چک برای اشخاص حقیقی شرایط صدور دسته چک برای اشخاص حقوقی
حداقل دو سال از افتتاح حساب جاری بگذرد. از ابتدای فعالیت آن باید حداقل ۱۰ سال گذشته باشد.
محل کار مشتری دائمی باشد.حساب جاری یک سال از افتتاح آن گذشته باشد.
در طی یک سال گذشته چک صادره مشتری را پرداخت  کرده باشد. تغییر ندادن بیشتر از ۲ بار محل زندگی در طی ۱۰ سال
مشتری باید دارای ملکی باشد. داشتن ملکی دائمی
سپرده بلند مدت دارای مبلغ ۵۰ میلیون ریال داشته باشد و شش ماه از مدت زمان افتتاح آن سپری شده باشد. سپرده بلند مدت با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال داشته باشند و حداقل ۶ ماه از داشتن حساب جاری گذشته باشد و یک سالی به سر رسید آن مانده باشد.

اشخاص حقیقی که واجد الشرایط دریافت دسته چک هستند:

  • حداقل دو سال از افتتاح حساب جاری بگذرد.
  • محل کار مشتری دائمی باشد و دارای ملکی باشد.
  • در طی یک سال گذشته چک صادره مشتری را پرداخت  کرده باشد.
  • سپرده بلند مدت دارای مبلغ ۵۰ میلیون ریال داشته باشد و شش ماه از مدت زمان افتتاح آن سپری شده باشد.

اشخاص حقوقی که واجد الشرایط دریافت دسته چک هستند:

  • از ابتدای فعالیت آن باید حداقل ۱۰ سال گذشته باشد.
  • یک سالی از مدت حساب جاری گذشته باشد.
  • در طی ۱۰ سال بیشتر از ۲ بار محل زندگی خود را تغییر نداده باشند.
  • ملکی دائمی داشته باشد.
  • افراد حقوقی غیر دولتی لازم است یک سپرده بلند مدت با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال داشته باشند که حداقل ۶ ماه از داشتن حساب جاری گذشته باشد و یک سالی به سر رسید آن مانده باشد.

مراحل درخواست دسته چک

  1. مراجعه به بانک مورد نظر
  2. استعلام گرفتن از شخص درخواست دهنده توسط بانک
  3. رفع سوء اثر از چک های برگشتی گذشته(در صورت سفید نبودن وضعیت استعلام)
  4. افتتاح حساب جاری در بانک مورد نظر
  5. معرفی کردن فرد معرف به بانک(در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.)
  6. در خواست دادن برای دریافت دسته چک به بانک
  7. دریافت دسته چک
مراحل گرفتن دسته چک
مراحل دریافت دسته چک را در تصویر رو به رو مشاهده می‌کنید.

 🔴 همین الان از کافه بازار دانلود کنید: اپلیکیشن استعلام چک برای دریافت دسته چک  🔴

مدارک لازم جهت گرفتن دسته چک صیاد


مدارک لازم برای گرفتن دسته چک عبارت است از:

  • کپی از کلیه صفحات شناسنامه
  • یک قطعه عکس
  • ارائه کپی مدارک شغلی
  • ارائه کپی از مدرک محل سکونت و یا یک قبض از برق، گاز و یا آب و اگر مستاجر باشد باید اجاره نامه را ارائه دهد.
  • داشتن معرف
  • دسته چک و گرفتن آن
  •  طبق بخشنامه بانک مرکزی، متقاضیان گرفتن دسته چک ابتدا باید شناسایی کامل شده باشند تا از هر سو استفاده ای از طریق چک ممانعت شود تا موفق به دریافت آن شوند.

معرف دسته چک، آیا معرف بودن همان ضامن بودن است؟

معرف در افتتاح حساب جاری را نمی توان معاون جرم دانست ولی کسی که به عنوان ضامن چک را امضا کرده باشد در برابر پاس شدن یا نشدن چک مسئول است و در صورت پاس نشدن چک باید هزینه آن را بپردازد.

سؤال : آیا کسی که موجبات افتتاح حساب جاری را برای صادر کننده چک بلامحل فراهم می نماید به عبارت دیگر معرف صادر کننده چک را می توان به عنوان معاون جرم تحت تعقیب کیفری قرار داد یا خیر ؟
نظریه اداره حقوقی
به موجب قانون چک ، قانون گذار فقط صادر کننده چک را مسئول و به استناد ماده ۶ ناظر به ماده ۲ همان قانون قابل مجازات می داند.
معرف در افتتاح حساب جاری به عنوان معاون در بزه صدور چک بلامحل شناخته نشده است.

اخذ فوری دسته چک صیاد

بعد از راه اندازی سامانه صیاد، نقش بانک ها در صدور دسته چک کم رنگ شد و دسته چک ها از طریق سامانه صیاد صادر می شوند. اگر به دنبال اخذ فوری دسته چک هستید، باید بدانید که شما تنها باید پیگیری های لازم از سمت بانک را انجام دهید تا زود تر با درخواست دسته چک چک شما موافق کنند و سپس روال عادی برای دریافت چک صیاد که بین ۳ تا ۷ روز طول می کشد را طی کند.

  • از سری نکاتی که می توانید برای دریافت دسته چک فوری انجام دهید:
  • قبل از مراجعه به بانک برای دریافت دسته چک تمامی موارد ومدارک لازمی که برای گرفتن دسته چک نیاز دارید را به همراه داشته باشید.
  • قبل از مراجعه به بانک از چک ها خود استعلام بگیرید و در صورت سفید نبودن وضعیت استعلام حتما برای رفع سوء اثر از چک اقدام کنید.

حواستان باشد، این تنها راه گرفتن دسته چک قانونی است و گول افراد کلاهبرادر را نخورید!

دریافت مجدد دسته چک

با توجه به قوانین بانک های کل کشور، مشتریان پس از افتتاح حساب جاری می تواننده تقاضای دسته چک کند. اما اولین دسته چکی که دریافت می کنند ۱۰ برگی است. اگر صاحب دسته چک خوش حساب باشد و حسابش کارکرد مناسبی داشته باشد، پس از تمام شدن برگه های آن و برگشت ۸ برگه از ان به بانک، درخواست دریافت مجد بدهد و بانک دسته چک ۲۵ برگی برای وی صادر کند.


شرط صدور مجدد دسته چک برگشت ۸۰ درصد برگه های آن به بانک است یعنی از یک دسته چک ۵۰ برگی باید ۴۰ برگ آن به بانک برگردد و فقط ۱۰ برگ از الان می تواند برای ضمانت باشد یا چکی باشد که هنوز تاریخ اجرای آن نرسیده است.

در خواست و گرفتن غیر حضوری دسته چک صیاد

در حال حاضر امکان درخواست غیر حضوری فقط برای بانک رسالت امکان پذیر است. مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت می توانند به کمک اینترنت بانک و همراه بانک با ورود به پیشخوان رسالت می توانند در خواست دسته چک بدهند و از مزایایی همچون صرفه جویی در وقت و هزینه و سرعت در کار بهره مند شوند.

صفحه ورود کاربری بانک قرض الحسنه رسالت

سوالات متداول کاربران: آیا شما می توانید دسته چک بگیرید؟ بررسی کامل واجدین شرایط دسته چک

اگر به کامنت های پایین صفحه نگاهی بیاندازید متوجه میشوید که اکثر دوستان و مخاطبان شرایط خود را نوشته و در ادامه ان این سوال را بیان کرده اند:«من می تونم دسته چک بگیرم؟» یا«به من چک صیاد میدن؟» با توجه به مساله مهم بنده تصمیم گرفتم که یک بخش جدید را به مطلب خود بیافزایم و در آن موارد مختلف را بررسی کنم.

اینکه شما واجد الشرایط هستید یا خیر را فقط یک نفر تعیین می کند: رییس شعبه بانک. رییس یک شعبه وظیفه دارد تا با بررسی سوابق و شرایط شما این موضوع را تشخیص بدهد که آیا شما واجد الشرایط هستید یا خیر. رییس بانک باید به کسانی دسته چک بدهد که از طرف او دارای صلاحیت شناخته شوند و در صورتی که از لحاظ قانونی دارنده چک صیادی مشکل یا مشکلاتی بوجود بیاورد، بتواند پاسخگو باشد. بنده با جمع بندی تحقیقاتی که در این زمینه داشته ام به سوالات کاربران عزیز پاسخ داده ام.

  • آیا به کارمندان دسته چک می دهند؟
    بله کارمندان واجد الشرایط هستند البته در بانکی که حقوقشان به آن بانک( ملی، ملت، مسکن، تجارت، کشاورزی، رسالت،رفاه و…) واریز می شوند هستند.
  • آیا به خانم های خانه دار دسته چک تعلق می گیرد؟
  • خیر برای دریافت چک شما باید شاغل باشید یا مستند شغلی ارائه نمایید.
  • آیا کسی که گردش حساب بالایی دارد می تواند دسته چک بگیرد؟
    بله البته با ارائه مستند شغلی!
  • آیا با داشتن مدرک فنی حرفه ای می توان دسته چک گرفت؟
    خیر مدرک فنی حرفه ای به تنهایی نمیتواند این موضوع را اثبات کند که شما واجد شرایط هستید باید مستند شغلی بیاورید.
  • آیا با داشتن پروانه کسب و کار می‌توان دسته چک گرفت؟
    بله اگر گردش حساب بالایی داشته باشید شما واجد الشرایط دریافت آن هستید.
  • آیا باز نشسته ها می توانند دسته چک بگیرند؟
    بله باز نشسته ها می توانند از بانکی که حقوق آن ها در آن واریز می شود، چک صیاد دریافت کنند.
  • کسانی که شغل آزاد دارند می توانند دسته چک بگیرند؟
    با ارائه مستند شغلی، بله!
  • آیا دانشجوها واجد الشرایط دریافت چک صیاد هستند؟
    متاسفانه خیر!

امیدوارم که پاسخ سوال شما جز موارد بالا باشد، باز هم اگر ابهامی در این حوزه دارید، برای ما کامنت بگذارید.

تکلیف چک‌های قدیمی چیست؟

طبق اعلام بانک مرکزی دسته‌ چک ‌های قدیمی فقط تا پایان مردادماه ۹۷ اعتباردارند و از آن به بعد چک‌های قدیمی دیگر در شعب سایر بانک‌ها پذیرش نمی‌شود و تنها در خود بانک مربوطه پذیرش و وصول آن امکان‌پذیر خواهد بود. طبق اعلام صورت گرفته چک‌هایی که از ابتدای شهریورماه صادر شوند، فاقد اعتبار خواهند بود و در بانک‌ها پذیرفته نمی‌شوند. چک‌های قدیمی نیز با مراجعه به بانک صادرکننده وارد سامانه صیاد خواهند شد و اعتبار آن‌ها تنها در این صورت باقی خواهد ماند.

البته در خصوص چک‌های بلندمدت قدیمی که پیش‌ازتاریخ اعلام‌شده (یکم شهریور ۹۷) صادرشده باشند، شعب بانک‌ها با واردکردن اطلاعات مربوط به آن‌ها در سامانه جدید، اعتبار این نسخه از چک‌ها را با همان ظاهر قدیم فراهم می‌کنند.

اپلیکیشن مدیریت۳۶۰ درجه چک

با نصب اپلیکیشن استعلام رایگان چک ساد۲۴، ضمن اطلاع از خوش حسابی صادر کننده چک مطلع شوید و با اگاهی از سرقتی/مفقودی نبودن چک آن را بپذیرید. برای چک های خود یادآور ثبت کنید و از دیگر امکاناتی نظیر مبدل عدد به حروف، محاسبه اقساط بانکی و راس گیر چک بهره مند شود.

اپلیکیشن استعلام چک و مدیریت ۳۶۰ درجه آن

سامانه استعلام چک و دسته چک

سامانه ساد۲۴، تحت حمایت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه راه اندازی شده است. این سامانه تنها سامانه ای است که در زمینه ثبت و استعلام چک های سرقتی ومفقودی فعالیت می کند. شما می توانید با ثبت چک‌های سرقتی/ مفقودی خود در سامانه ساد۲۴ از نقل و انتقال آن در بازار جلوگیری کنید همچنین می توانید از چک‌های سرقتی/مفقودی خود استعلام بگیرید و با آرامش خاطر معامله کنید.

مراحل استعلام چک جهت اطمینان از پاس شدن آن

هشدار! خانم ها دسته چک نگیرند!

با توجه به اخرین آمار به دست آمده از مراجع معتبر قانونی،حدود ۶ هزار زندانی جرائم غیر عمد کشور، محکومان مالی چک و ضمانت هستند. با توجه به این موضوع مردم باید در ضمانت کردن و صادر کردن چک دقت بیشتری داشته باشند. در بسیاری از این پرونده به این دلیل که مرد نتوانسته به تعهدات خود عمل کند، همسر وی به جای او درخواست دسته چک داده است و چک صیادی گرفته است. در نتیجه به خاطر صدور چک بلامحل، زن راهی زندان شده است.

کاریکاتوری در رابطه با چک

جولایی رییس ستاد دیه گفت: برخی خانم‌ها برای چک و سفته در زندان هستند که از آن‌ها می‌خواهیم دسته چک نگیرند مگر آنکه فعالیت تجاری یا شرکت‌های ثبت شده داشته باشند.
وی افزود: برخی زن و شوهرها به دلیل صدور چک در زندان هستند و فرزندان آن‌ها سرگردان، که ما از مردم می‌خواهیم مطابق توان مالی خودشان تعهد پرداخت بدهند.

این مطلب در تاریخ ۹۹/۵/۱۹به روز رسانی شده است.

از این که دیدگاه خود را با ما در میان می‌گذارید، سپاس گزاریم…

4.1/5 - (270 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫158 دیدگاه ها

  1. سلام ممنون از مطالب جامعتون
    سوالم اینه که اگر شرایط رو کامل داشته باشیم چه مدت زمان می بره که دسته چک صادر بشه برام؟

  2. سلام من ۱ماه پیش مبلغ ۴۵میلیون از کسی چک داشتم رفتم بانک دیدم حسابش خالیه چک برگشت زدم.گواهی عدم پرداخت گرفتم..طرف مغازه شو هم جمع کرده..منم شکایت دادگاه کردم…درحال انجام
    الان با سایت شما اشنا شدم داخل برنامه ساد۲۴ شماره چک رو زدم دیدم مشخصاتشو اورد ولی وبصورت وضعیت سفید..حالا این برنامه شما درست کار نمیکنه یا مشکل از جایی دیگه ست.لطفا راهنمایی کنید لطفا

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از اینکه اپلیکیشن ساد۲۴ رو نصب کردید، ساد۲۴ منتظر شنیدن انتقادات و پیشنهادات شما هست.
      استعلام صیاد از طریق پایگاه داده بانک مرکزی انجام میشه و ساد ۲۴ از طریق اطلاعات بانک مرکزی این اطلاعات رو در اختیار شما قرار میده ولی استعلام ساد و اطلاع رسانی سرقتی مفقودی بودن چک به طور لحظه ای در سراسر کشور انجام میشه.

  3. سلام من ۱ماه پیش مبلغ ۴۵میلیون از کسی چک داشتم رفتم بانک دیدم حسابش خالیه برگشت زدم.طرف مغازه شو هم جمع کرده..منم شکایت دادگاه کردم…
    الان با سایت شما اشنا شدم داخل برنامه ساد۲۴ شماره چک رو زدم دیدم مشخصاتشو اورد ولی وبصورت وضعیت سفید..حالا این برنامه شما درست کار نمیکنه یا مشکل از جایی دیگه ست.لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام استعلام صیاد در ساد۲۴ مستقیم از سامانه صیاد انجام می‌شود وصحیح می باشد.
      مجدد چک برگشتی خودرا از بانک پیگیری کنید.

  4. سلام من ملک دایمی ندارم و شغلم دیجیتال مارکتینگه یعنی شغل ثابتم ندارم طراحی سایت و محتوا و این مسایل و درامدم ۳۰ برابر یه کارمند دولته و تمکن مالیشو دارم البته معرف هم ندارم نمیدونم منظور چی هست به منم چک میدن؟ چون ملک ندارم نگن نمیدیم

    1. سلام دوست عزیز، امیدوارم کسب و کارتون هر روز پر رونق تر از دیروز باشه…در این صورت باید گردش حسابتون طوری باشه که بتونن به شما اعتماد کنند و دسته چک براتون صادر کنند…قبل از مراجعه به بانک با بانک مورد نظر تماس بگیرید!

  5. سلام.ببخشید یکی از چکهای صیادی من برگه شده و باز همون روز پاس شده الان بازم میتونم دسته چک بگیرم؟ممنون

    1. سلام دوست عزیز شما می توانید از طریق اپلیکیشن ساد۲۴، به طور کاملا رایگان از چک هاتون استعلام بگیرید و اگر سابقه شما سفید باشه مشکلی برای گرفتن دسته چک وجود نداره!
      برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید:
      https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

  6. سلام من سال۸۹دسته چک داشتم که برگشت زده بودن گرفتم ولی به بانک نبردم حالا امکان صدور چک برا من هست

  7. سلام من سال۸۹دسته چک داشتم که برگشت زده بودن گرفتم ولی به بانک نبردم حالا امکان صدور چک برا من هست

    1. سلام دوست عزیز وقت شما بخیر،
      برای بانک مدرک فنی حرفه ای لازم نیست اما پروانه کسب وکار لازم و ضروری است و ربطی به مدرک فنی حرفه ای ندارد

  8. سلام. دسته چک من قدیمی و واسه بانک ملی هست. چجوری میتونم صیادش کنم؟؟؟ با تشکر

    1. ایمان جان مدارک لازم برای اتخاذ دسته چک صیاد درمطلب فوق به طور کامل توضیح داده شده
      مدارک لازم جهت اتخاذ دسته چک
      کپی از کلیه صفحات شناسنامه

      یک قطعه عکس

      ارائه کپی مدارک شغلی

      ارائه کپی از مدرک محل سکونت و یا یک قبض از برق، گاز و یا آب و اگر مستاجر باشد باید اجاره نامه را ارائه دهد.

      داشتن معرف

      دسته چک و گرفتن آن

      طبق بخشنامه بانک مرکزی، متقاضیان گرفتن دسته چک ابتدا باید شناسایی کامل شده باشند تا از هر سو استفاده ای از طریق چک ممانعت شود تا موفق به دریافت دسته چک شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا