دستگیری سارقان دسته چک با ۲۹ فقره


به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار “حاجی محمد مهدیان نسب” در تشریح این خبر گفت: در پي وصول يک فقره پرونده سرقت مدارک از شاكي و ارجاع پرونده به پليس آگاهی، با توجه به حساسيت موضوع و اموال به سرقت رفته که قابليت سوء استفاده هاي بعدي توسط سارقان متصور بود، تحقيقات برای شناسایي و دستگيري متهمان با جديت در دستور کار كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.
وی افزود: در ابتدای امر با پيگيري ها و مکاتبات صورت گرفته با بانک هاي صادر کننده چك ها و متعاقب آن با ارجاع اولين برگ چک به بانک توسط مشتري، فرد وصول كننده مورد شناسائي و تحت بازجوئي قرار گرفت که مشخص شد وي چک مورد نظر را از شخص ديگري بابت فروش کالا دريافت کرده است.
این مقام ارشد انتظامی استان بیان داشت: در ادامه با مراجعات مشابه بعدي معلوم شد سارقان با استفاده از چک هاي سرقتي و ساخت مهر جعلي اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي کنند که با راهنمايي هاي ساير مال باختگان و با انجام اقدامات، در نهايت متهم مورد شناسايي قرار گرفت که وی ضمن تغيير مکرر محل اختفای خود قصد فرار از جرم را داشت که با اخذ مجوز قضائي در يك عمليات از پيش تعيين شده و با شگردهاي خاص پليسي دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد.
سردار مهدیان نسب اظهار داشت: متهم با انجام بازجوئي هاي فني در ابتدا منكر هر گونه سرقت شد اما هنگام مواجهه با دلايل و مدارک محكمه پسند و غير قابل انکار، چاره اي جز بيان حقيقت نداشت و در نهايت به بزه انتصابي خود با همدستي ۲ نفر ديگر اعتراف کرد.
وی ادامه داد: پس از هماهنگي با مرجع قضائي، ساير همدستان متهم نيز دستگير و در بازرسي از منازل آنها چک هاي مسروقه و وسايل مورد استفاده برای اقدامات مجرمانه دیگر کشف و همچنين تعداد دو دستگاه خودروي سواري متعلق به متهمان توقيف شد.
سردار مهدیان نسب اظهار داشت: متهمان در بازجویی های صورت گرفته به ۲۹ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال اعتراف کردند که در نهايت پس از تشکیل پرونده، به دادسرا اعزام و از آن طریق روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی استان همدان در پایان اضافه کرد: با بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد متهمان در استان هاي تهران، البرز، قم، كرمانشاه و شهرستان هاي همدان، بهار و ملاير اقدام به کلاهبرداري کرده بودند./

انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

1/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا